Sunday 15 July 2012

Oh pencuri

                                              kes kecurian Rim.

salam,
lama sudah rasanya tidak mengunjungi blog saya ni, berkulat dan berhabuk, oleh itu Cubit cuba sapu-sapu sikit habuk yang melekat pada blog ini.
SSMP, UMS - kes kehilangan kereta pada tahun lepas di SSMP, sebuah kereta Produa Kancil yang diletakan tempat letak kereta belakang bangunan SSMP pada tahun lepas menjadi tanda tanya. SIAPA PENCURI???
Baru-baru ini sekali lagi kes berulang 16.07.2012 dimana 4 biji tayar kereta saya telah lesap oleh orang yang mempunyai sifat kerakusan dan perangai SETAN. Cubit masih lagi boleh bersabar kerana itu adalah dugaan dan takdir, kata pepatah melayu, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua. Apapun persoalannya, bagaimana sistem keselamatan yang terdapat dalam kampus ini dapat diyakini oleh semua kakitangan dan pelajar mahupun pelawat/pengunjung daripada kes-kes serupa ini. Diharap pihak keselamatan dapat membuat rondaan ditempat yang mempunyai kes-kes yang kerap berlaku kecurian. Namun Cubit percaya, pencuri tersebut adalah orang yang bekerja dalam kampus ini juga, mungkin juga cubit mengenalinya, atau mungkin juga orang luar yang tak pernah kulihat wajahnya. Sesungguhnya pencuri tersebut tidak akan senang hidupnya, kerna Allah itu maha adil. Cubit redha,..

                                            Bentuk Rim Kereta sebelum dicuri


      

No comments:

Post a Comment